5 gelukstips

27 September 2017

Geef je geluk een boost met 5 simpele truukjes!

  1. Voldoende slaap zorgt voor een beter humeur. Een donkere, koele kamer met voldoende frisse lucht vormt een ideale omgeving voor een uitstekende nachtrust.
     
  2. Ga voor zon. Zie je buiten de zon door de wolken kom, maak dan even tijd om er van te genieten. Vitamine D hebben we broodnodig om depressies te voorkomen.
     
  3. Omhels je geliefden. Iedereen heeft het nodig om op tijd en stond eens flink geknuffeld te worden. De warmte van een aanraking zorgt voor de aanmaak van het knuffelhormoon oxytocine, waardoor je je veilig en geborgen voelt.
     
  4. Lachen. Zoveel als je kunt! Wie lacht, voelt zich ontspannen. Het is bovendien bewezen dat je bloeddruk en je hartslag daardoor omlaag gaan. Het effect van lachen is zelfs te vergelijken met dat van antidepressiva. Glimlach naar vreemde mensen en je krijgt een glimlach terug. Zoek op YouTube het geluid van een lachende baby en je lachspieren worden gegarandeerd geprikkeld!
     
  5. Schud al je spieren los. Even dansen, of dat nu op de dansvloer of tijdens het stofzuigen is, maakt endorfines los. En laat dat nu net de natuurlijke pijnstillers voor je brein zijn. Dus zet nu meteen je favoriete nummer op!